donderdag 27 februari 2014

De Oscar-jurken van alle 'Beste Actrices' sinds 1929


Met de Oscars in het vooruitzicht lanceerde het Londense Mediarun Digital een indrukwekkende illustratie van de jurken die de winnaressen van de award voor 'Beste Actrice' droegen, van het prille begin in 1929 tot en met 2013.

 

De illustraties beginnen van 1929 met actrice Janet Gaynor en lopen tot Jennifer Lawrence 2013. Bij elke illustratie staat welke ontwerper de jurk heeft ontworpen, bij sommige zijn deze onbekend. 

Uit het overzicht blijkt dat Armani tot nu toe de meeste winnaressen (3) van het gegeerde beeldje voor 'Beste Actrice' mocht kleden: Jessica Tandy in 1990, Jodie Foster in 1992 en Emma Thompson in 1993.



Wat mij opviel toen ik deze lijst van dichtbij bekeek (gewoon op de foto klikken en je gaat naar de 'officiele' site) was de outfit van Cher. Deze zie je op de zesde rij, tweede van links. Deze viel mij op omdat deze zo anders is dan de andere jurken. Ik ben even gaan opzoeken of er foto's van bestaan en dat is zo (zie hierbeneden).



Wauw, ik er niet bij! Op de rode loper event van het jaar, waar de meest prestigieus prijzen worden uitgedeeld en Cher komt met zo'n outfit aanlopen. Dit zal misschien een typische Cher outfit zijn?

Van de rest van de jurken vind ik een deel heel mooi er uit zien! Sommigen hebben een echt prinses gehalte en dat vind ik echt mooi. 

Ik ben wel benieuwd welke actrice dit jaar deze awards zal winnen en deze prachtige lijst van illustraties zal aanvullen. Dat zullen op zondag 2 maart weten!

Welke outfit vinden jullie het mooiste?

Rosalie
X

Geen opmerkingen:

Een reactie posten