vrijdag 30 augustus 2013

Movietime #4

Het is weer eens tijd voor een movietime!

1. Leap year

'Leap Year' gaat over Anna die naar Dublin vliegt om daar haar vriendje Jeremy  ten huwelijk te vragen. Helaas gooit het slechte weer roet in het eten en moet ze vertrouwen op de Ierse hoteleigenaar Declan om haar te helpen.




Ik vind dit een grappige film, met goede acteurs. Het verhaal is wel heel voorspelbaar.

Mijn score: 6,5
IMDB score: 6,2


2. Over the hedge


Als oplichter R.J. betrapt wordt bij het stelen van voedsel van Vincent, redt hij zich door het onmogelijke te beloven: hij zal binnen een week een nieuwe lading voedsel regelen. Intussen ontwaakt een groep dieren van hun winterslaap en komt erachter dat er een woonwijk is gebouwd in hun bos! Hun leider, de gevoelige schildpad Verne, gaat op onderzoek uit en schrikt enorm van de tuinsproeiers, insectenvangers en enge auto's. Dan komt R.J. deze groep onschuldige dieren tegen. Hij ziet een oplossing voor zijn probleem en overtuigt hen ervan dat de woonwijk een fantastische plek is, met een eindeloze hoeveelheid voedsel en van alle gemakken voorzien: er wordt eten voor de dieren buiten gezet in grote metalen bakken. 

Ik moest onlangs babysitten en het kindje waarop ik moest babysitten wou deze film zien, dus ik keek gewoon lekker mee. Dit is grappige, leuke tekenfilm, meer kan ik er niet over zeggen! 

Mijn score: 6
IMDB score: 6,8

3. Lower learning


Het gaat slecht met de school waar Tom werkt; de toetsresultaten blijken de slechtste van de staat te zijn, docenten zijn dronken of hebben het te druk met hunzelf en het schoolhoofd maakt de ouders geld afhandig. Tot overmaat van ramp blijkt Tom als onderdirecteur de enige die hier iets aan kan veranderen. 

Deze film heeft in de cast Jason Biggs en Eva Longoria, maar beide kunnen niet bekoren. Deze film heeft potentieel maar maakt het niet waar. Dit is jammer want het verhaal is origineel. Helaas!

Mijn score: 4
IMDB score: 3,9

4. Verschrikkelijke ikke 2


Gru  het kwaadaardige meesterbrein, is terug maar heeft zijn leven gebeterd en 3 kinderen geadopteerd. Samen met zijn assistent en de kinderen vallen zij in een nieuw avontuur, waarbij de Minions weer voor de nodige problemen zorgen. Een paar Minions zijn aan het rondhangen wanneer ze een geluid horen buiten. In eerste instantie blijkt het een kat te zijn die ze bang maakt, maar vervolgens worden ze ontvoerd door een mysterieuze kracht.

Nadat ik de eerste zag, moest en zou ik de tweede gaan zien. Ik heb dan met een vriendin afgesproken en we zijn dan samen deze film gaan kijken. En wat is deze film goed!! Zo grappig, zo leuk, ook de minions zijn weer present en even grappig als de eerste film. 

Mijn score: 8,5
IMDB score: 7,8


Dit waren de films die ik de afgelopen tijd heb gezien!


Rosalie
X

Geen opmerkingen:

Een reactie posten