donderdag 6 juni 2013

Movietime #2

Een tijdje geleden schreef ik een artikel over de films die ik toen gekeken had. Ik heb onlangs weer wat films gezien dus daarom weer een movie time.

1. The vow


Paige en Leo zijn een gelukkig, pasgetrouwd stel totdat hun levens veranderen door een auto ongeluk waarbij Paige in een coma raakt. Wanneer ze bijkomt met geheugenverlies, weet ze niet meer wie Leo is en krijgt ze een verwarrende relatie met haar ouders en ex-verloofde, voor wie ze misschien nog gevoelens heeft. Ondanks deze gebeurtenissen zet Leo alles op alles om haar hart weer te veroveren en hun huwelijk te redden.

Deze film is gebaseerd op een waargebeurd verhaal.

Deze film vind ik echt goed, het is een goed verhaal met goede acteurs vertolkt. Je leeft/ voelt echt mee met de verschillende personages. Deze film is een echte aanrader

Mijn score: 7
IMDB score: 6,7

2. The notebook


Allie Hamilton komt begin jaren '40 naar het plaatsje Seabrook in North Carolina om vakantie te vieren met haar familie. Daar ontmoet ze de knappe Noah Calhoun die vanaf 't eerste moment verliefd op haar is. Ondanks hun zeer verschillende achtergronden beleven de twee een zomer vol hartstocht en passie. Maar als Allie verhuist en Noah zich aanmeldt bij het leger lijkt de liefde voorgoed voorbij.

Deze film is ook weer met Rachel McAdams, dit is op het moment mijn favoriete actrice. Deze film is een echte vrouwen film, zo romantisch. Beide acteurs maken ook de film, het zijn echte toppers!

Mijn score: 7
IMDB score: 7,9

3. The last airbender


In een mystieke wereld leven verschillende stammen die één van de vier elementen beheersen: water, aarde, lucht en vuur. De enige persoon die alle vier elementen beheerst is de Avatar. Tijdens een aanval van de Vuurnatie verdwijnt de Avatar plotseling. 100 jaar later ontdekken twee kinderen een jongen genaamd Aang die vastgevroren zit. Hij blijkt de nieuwe Avatar te zijn en hij moet het evenwicht in de wereld weer zien te herstellen. Maar dat is niet geheel zonder gevaar...

Dit is een verfilming van de populaire animatie serie, de avatar. Deze serie keek ik als kind graag en daarom wou ik ook deze film eens zien. Deze film is de eerste van een driedelige film reeks, de andere films zullen NIET gemaakt worden vanwege tegenvallende opbrengsten.

Deze film heeft veel goede special effecten, en een aantal redelijk goede acteurs. Maar jammer genoeg moet ik akkoord gaan met de commentaren van de meesten: de casting had beter gekund. Zo hebben ze voor Aang (Noah Rider) een veel te jonge acteur gekozen en ook Dev Patel is geen geloofwaardige prins Zuko.

Mijn score: 5.5
IMDB score: 4,4

4. Old school

Drie dertigers proberen de lol van hun studententijd te laten herleven. Mitch, Frank en Beanie hebben alle drie een belangrijk punt in hun leven bereikt. Ze kunnen er voor kiezen om verantwoordelijke volwassenen te zijn, met vrouwen, kinderen en vaste banen... of ze kunnen de volwassenheid nog wat uitstellen en zich nog eens ouderwets uitleven.

Deze film is een grappige film, ook vond ik het een originele film met goede acteurs. Wel was deze film wat voorspelbaar, toch vond ik het leuk om deze film te kijken.

Mijn score: 6
IMDB score: 7

Dit waren een paar van de films die ik de afgelopen tijd heb gekeken!

Rosalie
X

Geen opmerkingen:

Een reactie posten