maandag 24 september 2012

Movietime!!

Nu het eindelijk grote vakantie is, heb ik weer tijd om films te kijken. Hieronder volgt een overzicht van de films die ik de afgelopen tijd bekeken heb.

1. New Year's Eve


New Year's Eve kwam vorig jaar al uit, maar ik heb hem nu pas bekeken. Het is een film met een heleboel celebs zoals: Michelle Pfeiffer, Sarah Jessica Parker, Halle Berry, Zac Efron, ... .

De film gaat (zoals je al uit de titel kan afleiden) over Oudejaarsavond. In de film volgen we verschillende mensen en zien we hoe deze speciale dag hun beïnvloed. Voor sommigen loopt het niet helemaal zoals ze gedacht hadden.

Ik vond het een hele leuke film. De film is een romantische, feel good film. Hoewel je veel mensen 'volgt' is het nooit moeilijk om het verhaal te kunnen volgen. De verhaallijnen zijn ook niet zo alledaags wat de film des te beter maakt. Met momenten is de film wel wat voorspelbaar. En met zo'n cast kan het niet anders dan fantastisch geacteerd! 

De + punten
  • leuke verhaallijnen
  • film is makkelijk te volgen
  • Veel verschillende celebs
De - punten
  • Soms voorspelbaar

Mijn score: 8/10

Score van IMDB: 5,3/10

2. 21 Jump Street
21 jump street is een actie komedie met Channing Tatum en Jonah Hill in de hoofdrol. De film gaat over twee politie agenten, Jenko (Channing Tatum) en Schmidt (Jonah Hill) die worden teruggestuurd naar High School om undercover te gaan met als doel: drugs opsporen.

Ik vond het een goede film. De film is grappig, met goede acteur er in. Sommige momenten werd de film wel wat saai, maar in het algemeen bekeken vond ik het wel een goede film. Ook een pluspunt Johnny Depp komt er in voor!

De + punten:

  • orgineel
  • grappig
  • er komt actie in voor
  • Johnny Depp
De - punten:
  • saai met momenten
Mijn score: 6,5/10
IMDB score: 7,3/10

3. The hunger games
The hunger games is een actie film die immens populair werd dankzij de boekenreeks. Deze film is de verfilming van het eerste deel van de boekenreeks. 

De film speelt zich af in de toekomst waar een jongen en een meisje uit elk van de 12 districten wordt gekozen om te vechten tot de dood. We volgen in de film Katniss die de plaats van haar zus inneemt in de spelen. 

Ik vond de film heel goed. Hij was super origineel en special effect waren super goed gedaan. Wel een nadeel de film duurt best wel lang (142 minuten), en je moet je door het eerste half uur worstelen eer het interessant wordt.  Maar je hebt dit half uur nodig om de film te snappen. 

De + punten
  • origineel
  • mooie effecten
  • ...
De - punten
  • de film duurt lang
Mijn score: 7,3/10
IMDB score: 7,3/10

4. Dark shadows 
Dark shadows is een film van Tim Burton met Johnny Depp in de hoofdrol. Dit is al de 5 samenwerking van dit 'dynamic duo', de andere films zijn Edward Scissorhands, Corpse Bride, Alice in Wonderland en ten slotte Ed Wood.

De film gaat over een gevangen vampier, Barnabas Collins (Johnny), die vrijgelaten is. Hij gaat terug naar zijn oude huis waar hij zijn afstammelingen ontmoet die zijn bescherming nodig hebben. 

De film is een grappige film maar ik had er meer van verwacht. De trailer leek zo goed, terwijl de film in verglijking niet zo goed was. Dus de trailer gaf een verteken beeld van de film. Wel nog een plus punt; de acteur in de film zijn stuk voor stuk goed wat wel een meerwaarde is voor de film.

De + punten
  • grappig
  • goede acteurs
De - punten
  • Niet zo grappig als verwacht
Mijn score: 6,5/10
IMDB score: 6,4/10

5. Brave 
De film gaat over prinses Merida, die nogal vrijzinnig is. Op een dag krijgt ze te horen dat ze wordt uitgehuwelijkt, en dit is tegen haar zin. Als laatste poging om hieraan te ontsnappen doet ze een oproep aan een heks om haar wens te vervullen. Ze moet dan de beestige consequenties van dit plan zien op te lossen. 

Ik vond het best wel een goede film, vooral de 3 broertjes zijn geweldig! De film is goed qua verhaal en uitvoering. Ook is het leuk dat er geopteerd is voor een prinses met rood haar, dit is nog niet gedaan 

De + punten: 
  • origineel
  • goede uitvoering
  • grappig
De - punten
  • ...

Mijn score: 6,7/10
IMDB score: 7,5/10 

Dit waren de films die ik de afgelopen tijd heb bekeken!  

Wat zijn jullie films van het moment?

Tot de volgende keer! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten