donderdag 11 oktober 2012

Mijn favoriete series

De laatste tijd ben ik verslaafd aan series kijken! Ik heb de afgelopen maanden dan ook een heleboel series bekeken. Dit is ook leuk te doen als het wat kouder is en dan vooral als je onder een lekker warm deken zit.
Ik ga hier mijn favoriete series opsommen, maar wees gerust ik zal enkel de beschrijving van het eerste seizoen geven. Zodat je niet bang moet zijn voor spoilers!

1. Big Bang Theory
De show gaat over vier vrienden: Leonard, Sheldon, Howard en Rajesh. Alle 4 zijn ze nerds met een liefde voor wiskunde en fysica en ze hebben allemaal een hoog IQ.

Leonard en Sheldon delen een appartement. Op een dag krijgen de twee een nieuwe overbuur: Penny. Zij is een serveerster bij The Cheesecake Factory met acteerambities. Ze is niet zo intelligent als de mannen, maar haar sociale vaardigheden zijn stukken beter. Penny komt uit Omaha en is naar Los Angeles gekomen om het te maken in de showbizz, maar dat wil niet zo goed lukken.

De show is echt geweldig, het is een grappige show met verhaallijnen die leuk en goed te volgen zijn. Mijn favoriet karakter is Sheldon, hij is sociaal ongemakkelijk wat tot grappige situaties lijdt.

De show loopt al 5 seizoenen en nu is het zesde seizoen te zien in Amerika en hopelijk ook binnenkort bij ons.

Deze show krijgt van mij een dikke 8 op 10.

2. How I Met Your Mother

De serie draait om Ted die in het jaar 2030 zijn zoon en dochter vertelt over gebeurtenissen die uiteindelijk leidden tot zijn ontmoeting met hun moeder. Zijn verhaal begint in het jaar 2005. 

In deze serie gaat het over Ted en zijn vrienden; Lilly, Marshall, Robin en Barney. En al de dingen die zijn meemaken in hun leven. 

Deze serie is grappig, heeft leuke verhaallijnen en leuke personages. Ze zijn nu aan hun achtste seizoen bezig. 

Deze serie krijgt van mij ook een 8 op tien. 

3. Bones
Temperance Brennan is als forensisch antropologe werkzaam op het Jeffersonian Institute. Samen met haar team van uitermate getalenteerde wetenschappers helpt ze de FBI om moordzaken op te lossen

Deze serie is al langer een van mijn favorieten, ik kijk graag naar moordzaken en deze is toch een van de beste in zijn gerne. De moordzaken zijn nooit tweemaal hetzelfde en de verhaallijnen van Brennan en haar collega's zijn leuk om te volgen. Van deze serie loopt nu het achtste seizoen in Amerika.

Deze serie krijgt van mij een 8.3 op 10. 

4. Gilmore Girls
In het fictieve Stars Hollow in Connecticut woont Lorelai Gilmore, de opstandige en eigenwijze dochter van twee rijke republikeinen. Toen ze zestien jaar oud was kreeg ze haar dochter, Lorelai Leigh, die Rory genoemd wordt. De serie draait om de hechte en moderne relatie die de twee met elkaar hebben.

Dit is mijn favoriete serie aller tijden. Jammer genoeg is deze serie na 7 seizoenen stop gezet, maar zoals ze zeggen je kan beter stoppen op een hoogte punt dan een laagte punt.

Deze krijgt van mij een 10 op 10.

5. 2 Broke Girls
De serie gaat over Max Black, een cynische serveerster, en haar nieuwe collega Caroline Channing, een rijkeluisdochter die aan lager wal raakte nadat haar vader werd gearresteerd voor fraude. Caroline overtuigt Max ervan dat ze samen geld kunnen verdienen aan Max' zelfgemaakte cupcakes die ze verkopen in het eethuis. Om een zaak op te bouwen zullen ze door hard werken 250.000 dollar bij elkaar moeten zien te sparen. Aan het eind van elke aflevering verschijnt het reeds gespaarde bedrag, waarbij het nieuw verdiende geld wordt opgeteld.


Deze serie is leuk, grappig en de verhaallijnen zijn leuk, Van deze serie is er momenteel maar 1 seizoen van maar de tweede is in maak. 

Deze serie is ook een acht op 10. 


Dit zijn de 5 series die ik onlangs heb gekeken. Ik heb naast deze ook nog Greek, Two and a half men en Glee volledig bekeken. Om al deze serie te bespreken zou wat lang duren dus heb ik gewoon mijn top 5 opgesomd. Momenteel ben ik The OC aan het kijken. En als ik hier mee klaar ben ga ik Gossip Girl kijken. 


Welke zijn jullie favoriete series? 



Tot de volgende keer!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten